Automacaralele de uz general cu carlig sunt intalnite pe cele mai multe santiere industriale. Ele sunt de obicei destinate manevrarii in general in aer liber a sarcinilor, in bucati, piese si ansambluri mecanice grele sau bene cu materiale vrac sau materiale stivuite.

Constructiile metalice pentru automacarale formeaza un schelet pe care se monteaza mecanismele de lucru si sunt preluate incarcarile care provin de la masa proprie, sarcina si presiunea vantului sau fortele de inertie si se transmit la constructia in care sunt montate si macaralele.

O macara este formata in general din grinzi principale si secundare care se asambleaza prin sudura si prin suruburi. Pe constructia metalica pe care o are automacaraua se afla podetele de circulatie care sunt prevauzte in functie de caz cu balustrade cu inaltimea de un metru care sunt alcatuite din mufa, tambur si cablu, bloc de role, role de egalizare si mecanism de antrenare cu motiru si cuplaje, frana, reductor si cuplaj pentru tambur.

Sasiul este realizat din grinzi asamblate intre ele prin sudura si grinzile se obtin din profile laminate, profile indoite din table subtiri, chesoare sau grinzi cu inima plina de table sudate.

Mecanismele de ridicare si de coborare servesc pentru a ridica si cobori sarcinile. In general aceste mecanisme sunt compuse din mai multe subansambluri.

Elementele de actionare sunt de mai multe tipuri, si anume manuale cu ajutorul manivelelelor, motor electric, motor termic, motor sau pompa hidraulica. Cuplajul clasic se amplaseaza intre motorul de antrenare si reductorul mecanismului de ridicare.

Frana mecanismelor de ridicare are rolul de a produce franarea arborelui de intrare in reductoare. Reductoarele mecanismelor de ridicare sunt necesare pentru multiplicarea moemntului, elementelor de actionare pentru a se asigura ridicarea sarcinii. Tamburul pe care mecanismul de ridicare il are are rolul de ainfasura cablul de actiune al sarcinii.