Drumurile publice sunt destinate cerintelor de trafic rutier ale intregii populatii si ale economiei nationale. Ele se impart in drumuri de interes vital: autostrazi si drumuri de mare capacitate care sunt rezervate doar circulatiei autovehiculelor. Autostrazile sunt prevazute cu benzi unidirectionale care sunt separate de o banda mediana si parapeti. De asemenea, ele intersectaza denivelat orice alta cale de comnicare si evita localitatile.

 

Accesul si iesirea pe si din autostrada este permisa numai prin locuri special amenajate.

– drumuri nationale – asigura legatura cu punctele de frontiera.

Drumurile de interes local sunt drumurile judetene, comunale si strazile.

Drumurile de exploatare sunt cele care satisfac cerintele de trafic ale agentilor economici din industrie si agricultura.

Dupa influenta pe care o au asupra exploatarii masinilor drumurile se impart in mai multe categorii separate.

Categoria M cuprinde drumurile asfaltate in stare foarte buna carora li se adauga si un coeficient de drum de 0.0.

Categoria K include drumurile pavate si in stare buna carora li se atribuie si un coeficient de 1.

Categoria T cuprinde drumurile asfaltate in stare buna carora li se atribuie si un coeficient de 1.1

Categoria L cuprinde drumuri pietruite cu piatra sparta, pietris si bolovani care au un coeficient de 1.2.

Categoria E include drumurile care impun schimbari de viteza pe aproximativ 70 la suta din parcursi si cuprinde drmurile de pamant, de terasamente in stare mediocra si pe cele pavate cu piatra de rau in stare rea care au un coeficient de 1.4.

Categoria H cuprinde toate celelalte categorii de drumuri a caror stare nu permite si viteze care sa depaseasca 15 km pe ora pe intreaga lor lungime si care au si un coeficient de drum de 1.6.

 

Coeficientii de drum au menirea de a corecta parcursul efectiv pentru a obtine un parcurs echivalent.